Ett verktyg för att skapa din egen forskningsbibliotek
ReadCube är ett verktyg som hjälper dig att samla alla dina läsmaterial och hjälper dig att hantera, hitta och använda dem bättre. Verktyget har användare i över 2500 institutioner, spridda över 220 länder.
Bättre läsning
ReadCube har flera inbyggda funktioner som underlättar en enkel och förbättrad läsupplevelse. Till exempel låter programmet dig läsa effektivt och snabbare med hjälp av funktioner som klickbara inlinereferenser, komplett referenslista, helskärmsläsare, etc. Du kan använda vilken sökmotor som helst för att hitta den läsmaterial du behöver. Med 1-klicks nedladdningsmekanism kan du smidigt lägga till fulltext-PDF:er och referenser till ditt bibliotek. ReadCube har också en Chrome-tillägg som du kan använda för att direkt lägga till artiklar när du surfar på webben. Baserat på det bibliotek du skapar kommer du också att få artikelrekommendationer.
Säker synkronisering
Du kan synkronisera hela din personliga bibliotek, inklusive listor, anteckningar, markeringar, kommentarer, etc. över olika operativsystem som Mac, PC, Android, iOS, Kindle eller till och med via webben. Du kan ladda ner ReadCubes app från App Store, Google Play och Kindle. Dessutom får du obegränsat med molnutrymme för att säkert lagra alla dina läsmaterial. Allt detta gör det bekvämt att läsa och dela sparad litteratur. Verktyget erbjuder en funktion som kallas Teams som du kan använda för att dela och lagra referenser och artiklar privat, dela anteckningar och kommentarer, få tillgång till upptäcktsverktyg, samarbeta om manuskript eller bara organisera saker.
Användarrecensioner om ReadCube
Har du provat ReadCube? Var den första att lämna din åsikt!